Hvordan kan vi hjelpe deg ?

< All Topics
Skriv ut

Fakturering prosedyrer

Faktura fra Lunabe kan nås gjennom systemet ved å gå til Rapports> Accounting> invoices.  Velg ønsket måneden øverst til høyre på siden for å sortere fakturaene etter måned. 

Lunabe fakturerer et kredittkort som er tilgjengelig ukentlig for transaksjoner som er gjort i faktureringssyklusen (betal med sjekk og ACH-innskudd støttes ikke). Faktureringssyklusen er mandag 23:59 til mandag 23:59 (PST).

En fakturakvittering sendes til regnskapskontakten som er på filen under configuration > profile> promoter info. Hvis ingen regnskapskontakt er tilgjengelig, sendes fakturaer til hovedbrukeren av kontoen.


Hvordan fungerer faktureringssyklusen for transaksjoner og Lunabes gebyrer?

Tar Lunabe betalt for utveksling, refusjon eller kansellerte arrangementer?

Lunabe sine gebyrer er basert på hva som ble behandlet i løpet av faktureringssyklusen. Eventuelle endringer i en bestilling som er gjort i faktureringssyklusen, medfører ikke et ekstra gebyr.

Hvis du for eksempel behandler en bestilling og deretter refunderer bestillingen innenfor samme faktureringssyklus – vil det ikke være et gebyr for den bestillingen. Utvekslinger som gjøres innenfor samme faktureringssyklus, vil bare medføre ett gebyr.

Når faktureringssyklusen lukkes , forblir fakturaen uendret. Hvis bestillinger refunderes utenfor faktureringssyklusen, vil Lunabe sine gebyrer ikke bli refundert eller kreditert.

Utvekslinger som gjøres utenfor faktureringssyklusen, regnes som en ny transaksjon.

  • Hvis du for eksempel behandler en ordre i mars, og deretter bytter ordren i april noen uker senere, vil det være et gebyr for utvekslingen, da ordren anses som en ny transaksjon i en ny faktureringssyklus.

Hvordan fungerer det maksimale gratis billetter (comp-gebyret?

Hvis det er aktuelt, beregnes maksimalt overløp for sammensetningen på den første fakturaen i måneden (beregner forrige måneds sammensetninger).

Gebyret er basert på totale solgte varer i forrige måned (ikke inkludert abonnements-/medlemsbilletter utstedt).

(Totalt antall solgte månedlige varer ) x (maks gratis billetter (comp% ) )= gratis billetter (Comp)

Gratis billetter minus totalt antall utstedte gratis (comp) -varer = under/overløp. Gebyrer vil bare gjelde for overløpsvarer.

Eksempel:

La oss si at en promotør har en 5% maks comp cap.

– De solgte 100 varer den måneden.


– Av de 100 var 10 varer comps. (gratis)

Med en 5% maks pr. billett/vare ville de få 5 billetter gratis, og de ekstra 5 kompenserte varene ville bli belastet den vanlige billettavgift. Gebyret for de 5 ekstra comp-varene vil bli lagt til den første fakturaen i den påfølgende måneden.


Innhold