Legg inn Stripe som betalingsløsning

Hvor finner du Stripe API-dataene For å kunne opprette en betalingsløsning med Stripe må du hente API data i fra din konto i Stripe. Slik finner du denne. -> Logg inn på din Stripe konto: -> Klikk på Developers (til høyre i menylinjen, ved siden av testmode)             -> Klikk på API Keys Du vil […]

Slik setter du opp rabatterte billetter

Rabattkoder kan enten være globale (for alle arrangementer), for et spesifikt arrangement eller for en spesiell seksjon på arrangementet. Denne beskrivelsen dekker begge med to forskjellige videoer. Del 1 sier noe om hvordan du setter opp en rabatt kode for et spesifikt arrangement. Del 2 sier noe om hvordan du setter opp en rabatt kode […]

Slik sender jeg e-post til de som skal på arrangement.

Klikk på «Events» – > «open events», under current events , velger du aktuelt arrangment, før du klikker i boksen til høyre som heter «select action». Her scroller du helt ned og klikker på «send email/Txtmsg» Du får nå muligheten til å sende mail til de som tar del på dette arrangementet, klikk på subject […]

Slik aktiverer du bytting av billetter online.

Her ser du hvordan du kan aktivere online utveksling/bytting av billetter online. Slik at kundene selv kan bytte billetter. Kan byttes dersom det gjelder samme arrangement. Summen på billetten må være den samme eller mindre. Arrangementet må være i fremtiden. Det må være mer enn 7 dager til arrangementet.

Slik bytter du forestilling

Videoen nedefor viser hvordan du kan bytte billett, hvis kunden feks. har bestilt billetter på fredag og vil ha billetter på lørdag istedet. Slik legger du ut billettene for salg igjen, dersom kunden har kjøpt billetter og ønsker og kjøpe en dyrere billett, eller en billigere billett.

Rapporter: Topp 9 rapporter som brukes.

Her er noen av de mest populære rapportene som brukes i VBO: Event Summary Report– denne rapporten gir deg en oversikt over arrangementet ditt og inkluderer informasjon om salg for billetter, varer, donasjoner, etc. Hvis du vil laste inn denne rapporten, går du til REPORTS > EVENT REPORTS  og velger deretter «åpne» eller «lukket» øverst […]

Slik låser du opp lukkede hendelser midlertidig

Denne videoen vil demonstrere hvordan du midlertidig låser opp hendelser på billettkontoret etter at de har stengt. Dette gjør det mulig å gjøre flere salg etter at en hendelse har funnet sted.

Slik definerer du egendefinerte betalingstyper

Denne videoen vil demo: Hvordan definere egendefinerte betalingstyper Eksempler på hva tilpassede betalinger brukes til: In-Kind Donations, Payments Collected Outside VBO, Goldstar, Groupon, Etc. Hvor egendefinerte betalinger brukes på billettkontoret.

Slik definerer du gebyrelementer for billettkontor

Denne videoen viser hvordan du konfigurerer ekstra billettkontoravgifter i vareoppsettområdet. Denne funksjonen kan brukes til situasjoner der du kanskje må legge til en ekstra avgift på bestilling.

Slik batch skrive ut billetter

Denne videoen vil demo: – Finne batchutskriftsfunksjonen i hendelsesalternativene – Alternativer tilgjengelig for å tilpasse batchene du skriver ut MERK: Bare billetter som har en leveringsmetode for «Vil ringe» vises i den satsvise utskriftslisten. Billetter til dørsalg og postlevering vil ikke bli oppført.

Slik setter du kundenavn på billetter

Denne videoen vil demo: Aktivere billettbrukerinformasjon i arrangementsoppsettet Hvordan patronen ville sende en billett til en gjest Hvordan beskytteren kan legge til navn Hvordan navnet vises på billetten Redigere en patron navn på en billett fra en VBO

Slik endrer du leveringsmåten på en bestilling

Klikk på Orders fanen og finn kunden. Klikk på tannhjulet på høyre side og velg «edit order info.»   Under frakt endrer du billettleveringsmetoden til den nye leveringsmåten (vil ringe, e-billett osv.) Pass på å lagre den nye leveringsmetoden . Hvis problemet fortsatt ikke er løst, kandu gjerne kontakte oss for å få hjelp. Relatert […]

Slik bytter du billetter

Denne opplæringen vil demo hvordan du utveksler billetter. Utveksling brukes når beskytteren fortsatt kommer til arrangementet, men ordren må justeres. Utveksling bør ikke brukes hvis du bare prøver å refundere en vare fra patronens ordre. Hvis du leter etter informasjon om hvordan du refunderer en vare, kan du se dette hjelpedokumentet: Slik refunderer du en […]